Onze Vivlio e-readers ondervinden momenteel synchronisatieproblemen. We doen er alles aan om dit zo snel mogelijk op te lossen. Onze excuses voor het ongemak!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Onze Vivlio e-readers ondervinden momenteel synchronisatieproblemen. We doen er alles aan om dit zo snel mogelijk op te lossen. Onze excuses voor het ongemak!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  1. Boeken
  2. Non-fictie
  3. E-Grocery Shopping in Germany

E-Grocery Shopping in Germany

An empirical analysis of factors influencing the intention of German consumers to shop groceries online

Stefanie Wolf
Paperback | Engels
€ 67,45
+ 134 punten
Levertermijn 1 à 4 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

Previous research concentrated on e-grocery shopping behavior in other countries like Great Britain, Denmark, Sweden or Finland. The present study aims to predict e-grocery shopping acceptance in Germany by proposing several factors which influence the intention to engage in e-grocery shopping via attitude towards e-grocery shopping. An "E-Grocery Acceptance Model" was developed to empirically test the relationships between the variables. The framework is based on the "Technology Acceptance Model" of Davis as well as on the models of Bodenburg and Hansen and extended by several factors applied to the e-grocery shopping context. Data was collected with an online survey from 480 respondents who already ordered groceries online and who did not order yet. The results indicate that all factors directly either positively or negatively influence attitude towards e-grocery shopping. The relationships of all factors except for "perceived ease of use" with intention were found to be only indirect. The results are discussed and the limitations of the study as well as suggestions for further research are presented.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
164
Taal:
Engels

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9783639456684
Uitvoering:
Paperback
Afmetingen:
150 mm x 220 mm
Gewicht:
235 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 134 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.