Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
De DyslexieSleutels zijn ontwikkeld om de zelfredzaamheid te vergroten van leerlingen met dyslexie in de onderbouw van het voortgezet onderwijs. Door verschillende praktische opdrachten, de DyslexieSleutels, krijgen jongeren met deze lessen inzicht in hun eigen dyslexie.
Ze ontdekken wat hun sterke kanten zijn en hoe ze die kunnen inzetten bij het leren. Ze ervaren hoe ze lange teksten kunnen leren, mindmaps kunnen maken én woorden en grammatica kunnen onthouden.
Ook is het belangrijk om ontspannen toetsen te kunnen maken. In geval van stress werkt het werkgeheugen minder goed en is het moeilijker om informatie op te roepen. De opdrachten en informatie in de lessen zorgen ervoor dat leerlingen ontspannen leren en weten hoe ze toetsvragen kunnen lezen en beantwoorden.
Uiteindelijk maken de leerlingen hun eigen DyslexieSleutel, waarmee ze succesvol hun eigen weg kunnen gaan.
Docenten, remedial teachers, logopedisten, dyslexiecoaches, ouders of andere geïnteresseerden kunnen jongeren met dyslexie aan de hand van de uitgewerkte lessen in deze handleiding begeleiden in hun proces van zelfredzaamheid. Het materiaal is ontwikkeld voor het werken in groepen binnen de schoolcontext, maar het is ook individueel, buiten school, inzetbaar.