Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Ce livre sinscrit dans le cadre dune réflexion globale, sur les pratiques identitaires en Afrique musulmane en général et sur la capacité de transformation des sociétés musulmanes par le biais de lécole en particulier. En effet, le religieux dans lAfrique subsaharienne est producteur de sens et instrument de reconstruction identitaire. Les auteurs montrent que dans les pays subsahariens - tels que le Niger -, qui nont pas la capacité de répondre à la demande éducative des différents groupes socio-linguistiques ou de scolariser lensemble des enfants vivant à lintérieur de leurs frontières, une vision moderne de lécole coranique est en train de se mettre en place au niveau de la société civile.