Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Dwelling in the Archives uses the writing of three 20th century Indian women to interrogate the status of the traditional archive, reading their memoirs, fictions, and histories as counter-narratives of colonial modernity. Janaki Majumdar was the daughter of the first president of the Indian National Congress. Her unpublished "Family History" (1935) stages the story of her parents' transnational marriage as a series of homes the family inhabited in Britain and India -- thereby providing a heretofore unavailable narrative of the domestic face of 19th century Indian nationalism. Cornelia Sorabji was one of the first Indian women to qualify for the bar. Her memoirs (1934 and 1936) demonstrate her determination to rescue the zenana (women's quarters) and purdahashin (secluded women) from the recesses of the orthodox home in order to counter the emancipationist claims of Gandhian nationalism. Last but not least, Attia Hosain's 1961 novel, "Sunlight on Broken Column" represents the violence and trauma of partition through the biography of a young heroine called Laila and her family home. Taken together, their writings raise questions about what counts as an archive, offering us new insights into the relationship of women to memory and history, gender to fact and fiction, and feminism to nationalism and postcolonialism.