Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Ventriloquism, the art of seeming to speak where one is not, speaks so resonantly to our contemporary technological condition. We now think nothing of hearing voices--our own and others'--propelled over intercoms, cellphones, and answering machines. Yet, why can none of us hear our own recorded voice without wincing? Why is the telephone still full of such spookiness and erotic possibility? And why does the magician's trick of speaking through a dummy entertain as well as disturb us? These are the kind of questions which impel Dumbstruck, Steven Connor's wide-ranging, relentlessly inquisitive history of ventriloquism and the disembodied voice. Connor follows his subject from its early beginnings in ancient Israel and Greece, through the outcries of early Christian writers against the unholy (and, they believed, obscenely produced) practices of pagan divination. Surprisingly, he finds that women like the sibyls of Delphi were the key voices in these male-dominated times. Connor then turns to the aberrations of the voice in mysticism, witchcraft and possession, and the strange cultural obsession with the vagrant figure of the ventriloquist, newly conceived as male rather than female, that flourished during the Enlightenment. He retells the stories of some of the most popular and versatile ventriloquists and polyphonists of the nineteenth century, and investigates the survival of ventriloquial delusions and desires in spiritualism and the 'vocalic uncanny' of technologies like the telephone, radio, film, and the internet. Brimming with anecdote and insight, Dumbstruck is a provocative archeology of a seemingly trivial yet profoundly relevant presence in human history. Its pages overflow with virtuoso philosophical and psychological reflections on the problems and astonishments, the raptures and absurdities of the unhoused voice.