Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
A beguiling 20-minute work for countertenor, women's voices, and orchestra, Dream of the Song, George Benjamin's first work since his groundbreaking opera Written on Skin, was premiered in 2015 by the countertenor Bejun Mehta, the Netherlands Chamber Choir, and the Royal Concertgebouw Orchestra, conducted by the composer. Employing a reduced orchestra (two oboes, four horns, two percussionists, two harps, and strings), the work sets verse by three major poets who spent formative years in Granada; two Hebrew poets of mid-11th century, Samuel HaNagid and Solomon Ibn Gabirol (sung by solo countertenor in English versions by Peter Cole), and Gabriel Garcia Lorca (sung by the female chorus in the original Spanish). This inspired pairing of texts creates a rich, melancholy, and strange poetic conjunction, expressed most beautifully in the final movement, which, overlaying soloist and choir, offers two simultaneous visions of dawn, conceived a millennium apart.