Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
A comprehensive study of the different shapes and conventions of dialogue in major drama from Aeschylus to modern times. Following a sustained discussion of the special nature of dramatic dialogue the author singles out for detailed study the duologue of personal encounter between protagonists. The historical perspective is illustrated by close analysis of certain passages from Greek tragedy, Shakespeare, Jonson, Restoration Comedy, Ibsen, Strindberg, Brecht, O'Neill, Albee, Shepard, Beckett, Pinter and Stoppard. The duologues have been grouped so as to illuminate both the type of dramatic situation embodied, e.g. recognition, confession, the combat of wit, and the verbal style employed, from Greek stichomythis to the slangy contest of American rock stars. Andrew Kennedy presents the language and convention of each duologue as part of the play's total sign system. The critical approach integrates the formal and existential aspects of drama and theatre, showing both the emotional transformations and the changing modes of expression made possible in and through dialogue.