Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This book shows how a play 'works' in the theatre: how it generates life, meaning and excitement on the stage for the audience. It is self evident that a play must communicate or it is not a play at all. Professor Styan argues that, while communication in drama begins with the script, the value or power of a play must be tested upon an audience. In the theatre experience, it is not so much the elements of drama on the stage or the perceptions of the audience which are important, as the relationships between them. It follows that the study of drama is the study of how the stage compels its audience to be involved in its actual processes; it is a study of a particular social situation. Professor Styan discusses in detail the particular social situation, conditions of performance and physical playhouse in which a play thrives. There is a wealth of examples from all periods of Western drama. He especially deals with plays which make no pretence to 'realism', and much of the discussion turns upon the power and success of Shakespeare as a playwright. This book will appeal to students, actors and directors of drama, as well as the theatregoers. Professor Styan's insistence on criticism based on the theatrical experience will make this an important book for other drama critics.