Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
The practice of dowry in modern India epitomizes the gulf between the ideal and the real. Stridhan or dakshina were gifts traditionally given at marriage to ensure the well-being of the bride in her new home. In its modern form, however, the demand for dowry has led to brides being tortured and even killed. The socialization of young girls into deference to parents-in-law and husband has spawned a 'culture of silence' that leaves them open to harassment. Despite preventive litigation, dowry remains a widespread 'social evil' - a marker of social status - more common, disturbingly, among the educated urban middle classes than among urban poor or rural population. While caste restrictions on the choice of marriage partners seem to have eased, socio-economic factors have gained in significance. Dowry is also making inroads into communities that did not follow the practice traditionally. Understanding the tenacity of dowry is a step towards ending an exploitative practice.