Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
A monographic book published on the occasion of Didier Vermeiren's eponymous solo exhibition at WIELS (autumn 2022). Double exposition takes its name from a photograph by Vermeiren that refers to its own double exposure (exposition in French, which also translates as exhibition). The title thus evokes the recurrent strategies of repetition, reversal, doubling and inversion that Vermeiren explores in his work.
Conceived by the artist and containing a rich array of his striking photographs, the book also features an in-depth analysis of Vermeiren's most recent sculptures written by long-term commentator on his practice, Michel Gauthier; an essay on the central role of photography in his studio practice by Susana Gallego-Cuesta; and a look at the shifts and continuities in his oeuvre over the past four decades by the exhibition's curator Zoë Gray.
Didier Vermeiren (b.1951, Brussels) lives and works in Brussels. Institutional solo exhibitions include FRAC Bretagne (2017); Skulpturenpark Walfrieden, Wuppertal (2012-13); La Maison Rouge, Paris; and Museum Dhondt-Dhaenens, Deurle (both 2012); Musée Bourdelle, Paris (2005-6); Van Abbemuseum, Eindhoven (2003); La Criée, Rennes (1998); Kusthalle Zu¨rich; Galerie Nationale du Jeu de Paume, Paris (both 1995); Museum Haus Lange, Museum Haus Esters, Krefeld (1993); Domaine de Kerguéhennec, Bignan (1991); Bonnefantenmuseum, Maastricht (1989); Le Consortium, Dijon (1988); Palais des Beaux- Arts, Bruxelles & Villa Arson, Nice (1987). In 1995 he represented Belgium at the XLIVe Biennale di Venezia.
Selected group exhibitions include: Distance Extended / 1979 - 1997, Herbert Foundation, Ghent (2019-2021); Rodin. L'exposition du centenaire, Grand Palais, Paris (2017); Master, Mould and Copy Room, CAFA Art Museum, Beijing (2014); Sculpture at the Du¨sseldorf Art Academy from 1945 to the Present, K20 Grabbeplatz, Du¨sseldorf (2013); Das Fundament der Kunst, Die skulptur und ihr sockel in der moderne, Städtische Museen Heilbronn; Gerhard Marcks Haus, Bremen; Arp Museum Bahnhof Rolandseck (all 2009-10); Drawing on Sculpture, Henry Moore Institute, Leeds (2007); Public Space/Two Audiences. Works and Documents from the Herbert Collection, MACBA, Barcelona; Inventur, Werke aus der Sammlung Herbert, Kunsthaus Graz; Eldorado, Mudam, Luxembourg (all 2006); La sculpture dans l'espace, Musée Rodin, Paris (2005); Printemps de septembre, Toulouse (2004); Sculptures: Sept Attitudes, Casino de Luxembourg; L'empreinte, NMAM Centre Georges Pompidou, Paris (both 1997).
Vermeiren taught for many years at the Kunstakademie Düsseldorf and prior to that at De Ateliers (Amsterdam). He is a member of the board of the Musée Rodin (Paris). His work is featured in several institutional collections, including Muhka (Antwerp), Tate Modern (London). He is represented by Galerie Greta Meert, (Brussels).
Susana Gallego-Cuesta, chief curator of heritage, directs the Musée des beaux-arts in Nancy (France). Michel Gauthier is curator at the Centre Pompidou (Paris) since 2010, where he notably curated exhibitions of Sheila Hicks, Victor Vasarely, Martin Barré, Farid Belkahia and François Morellet. Zoë Gray is senior curator at WIELS, centre for contemporary art (Brussels) since 2015.