Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Domestic Modernism, the Interwar Novel, and E. H. Young provides a valuable analytical model for reading a large body of modernist works by women, who have suffered not only from a lack of critical attention but from the assumption that experimental modernist techniques are the only expression of the modern. In the process of documenting the publication and reception history of E. H. Young's novels, the authors suggest a paradigm for analyzing the situation of women writers during the interwar years. Their discussion of Young in the context of both canonical and noncanonical writers challenges the generic label and literary status of the domestic novel, as well as facile assumptions about popular and middlebrow fiction, canon formation, aesthetic value, and modernity. The authors also make a significant contribution to discussions of the everyday and to the burgeoning field of 'homeculture, ' as they show that the fictional embodiment and inscription of home by writers such as Young, Virginia Woolf, Elizabeth Bowen, Ivy Compton-Burnett, Lettice Cooper, E. M. Delafield, Stella Gibbons, Storm Jameson, and E. Arnot Robertson epitomize the long-standing symbiosis between architecture and literature, or more specifically, between the house and the novel.