Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

Doing the Town

The Rise of Urban Tourism in the United States, 1850-1915

Catherine Cocks
Hardcover | Engels
€ 89,95
+ 179 punten
Levering 2 à 3 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

Tourists and travelers in the early nineteenth century saw American cities as ugly spaces, lacking the art and history that attracted thousands to the great cities of Europe. By the turn of the century, however, city touring became popular in the United States, and the era saw the rise of elegant hotels, packaged tours, and train travel to cities for vacations that would entertain and edify. This fascinating cultural history, studded with vivid details bringing the experience of Victorian-era travel alive, explores the beginnings of urban tourism, and sets the phenomenon within a larger cultural transformation that encompassed fundamental changes in urban life and national identity.

Focusing mainly on New York, San Francisco, Washington, D.C., and Chicago, Catherine Cocks describes what it was like to ride on Pullman cars, stay in the grand hotels, and take in the sights of the cities. Her evocative narrative draws on innovative readings of sources such as guidebooks, travel accounts, tourist magazines, and the journalism of the era. Exploring the full cultural context in which city touring became popular, Cocks ties together many themes in urban and cultural history for the first time, such as the relationships among class, gender, leisure, and the uses and perceptions of urban space. Offering especially lively reading, Doing the Town provides a memorable journey into the experience of the new urban tourist at the same time as it makes a sophisticated contribution to our understanding of the urban and cultural development of the United States.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
300
Taal:
Engels

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9780520227460
Verschijningsdatum:
19/09/2001
Uitvoering:
Hardcover
Formaat:
Genaaid
Afmetingen:
161 mm x 237 mm
Gewicht:
621 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 179 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.