• Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

Doing Critical Ethnography

Jim Thomas
Paperback | Engels | Qualitative Research Methods | nr. 26
€ 70,45
+ 140 punten
Levering 2 à 3 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

"The book offers communication researchers some of the best recent work on qualitative inquiry in the human disciplines. . . . Published by Sage, the leading publisher of qualitative research in the social sciences today. . . . Jim Thomas′s method, well displayed in illustrations drawn from his emancipatory work in prisons, has important connections to the participatory action (Friere) and critical theory traditions. . . . This work brings the communication scholar up-to-date on where qualitative methods are in current sociological and educational discourse."

--Norman K. Denzin in Journal of Communication

If a researcher′s responsibility entails the righting of social wrongs and producing valid research results, how is it possible to juxtapose these two goals? Representing the marriage of two traditions in social science, critical theory and qualitative research, Doing Critical Ethnography applies a critical worldview to the conventional logic of cultural inquiry. This innovative volume does not oppose conventional ethnography; rather, it offers a style of thinking about the direct relationship between knowledge, society, and political action. The author defines the rules and guidelines for a praxis-oriented ethnographic tradition, one both ideologically engaged and scientifically valid. He also outlines the various types of critical ethnography and explains the tenets of each and how research can be carried out under these frameworks.

This challenging volume will be useful to students and professionals in qualitative research in social theory, and critical studies.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
96
Taal:
Engels
Reeks:
Reeksnummer:
nr. 26

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9780803939233
Verschijningsdatum:
19/11/1992
Uitvoering:
Paperback
Formaat:
Trade paperback (VS)
Afmetingen:
152 mm x 218 mm
Gewicht:
149 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 140 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-bookactie
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.