Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Of all the major Soviet composers who worked in the cinema, the most prominent was Dmitri Shostakovich who, in addition to over a hundred works for the stage and concert hall, wrote scores for almost forty films. Yet despite his reputation this work, when not completely overlooked, has been poorly judged by the same criteria as his other music. Likewise, while much attention has been paid to Soviet film, the crucial role played by the scores is all too often forgotten. This, the first book in English to look at Shostakovich's cinema career, discusses every film he scored, looking at the films themselves, tracing their relationship to the changing concerns and policies of the Soviet state and examining how the music works in context. John Riley also gives a fascinating account of the composer's life. This highly readable book will be welcomed equally by devotees of the composer; those interested in Soviet culture and cinema; and general film music enthusiasts.