Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Hassan ibn Thabit lived in Yathrib, the later Medina, and was of mature age when the Prophet Muhammad, leaving Mecca behind him, settled there. He was already an established poet and had found favour as a composer of eulogies on visits to the court of the Arab Princes of the Ghassanid dynasty. Although not an immediate convert, Hassan soon accepted Islam and became, if hardly Poet Laureate, the most conspicuous of those who, in spite of Muhammad's disapproval of poets in general, were able to use their talent for verse to serve the new religion and praise its Prophet. He lived on to a great age after Muhammad's death, perhaps largely in retirement; his own death most probably occurred in AD 659. As is usual with the literature of the earliest period of Islam, the poems attributed to Hassan include ones which can not be his. The Diwan seems to contain a substantial core of authentic work, but a proportion of it has been fathered on Hassan posthumously for various reasons, for instance, to serve the interest of the Medinan group to which he had belonged, the Ansar. Professor Arafat, who has long studied the problems of the Diwan, has provided an edition of the text which incorporates much new evidence, notably that of three important MSS in Istanbul, and he has supplied a thorough commentary.