Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
In December of 1845, Muhammad as-Saffar was sent by the reigning Moroccan sultan on a special diplomatic mission to Paris. During the journey, as-Saffar took careful notes and upon his return he hurriedly wrote this travel account.
Why was the sultan, descendent of the Prophet Muhammad, and head of a dynasty that had ruled Morocco for more than two hundred years, so eager to read this account? Perhaps he thought it would illuminate some troubling matters: how the French acquired their power and their mastery over nature; how they led their daily lives, educated their children, treated their women and servants. In short, the sultan wanted to know the condition of French civilization and why it differed from his. As-Saffar provided the answers.
Moreover, as we read the account, Muhammad as-Saffar comes alive for us. We see him reflecting on the beauty of women, contorting during his ritual ablutions, and suffering from boredom at endless dinners. His opinions and ideas infuse every page. For him the journey was more than a catalog of curiosities; it was a transforming experience. Given our very limited knowledge of the time and the absence of other voices that speak with equal clarity, this travel account enlarges our understanding of the relationship between nineteenth-century Morocco and France.