Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Bedankt voor het vertrouwen het afgelopen jaar! Om jou te bedanken bieden we GRATIS verzending aan op alles gedurende de hele maand januari.
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Bedankt voor het vertrouwen het afgelopen jaar! Om jou te bedanken bieden we GRATIS verzending aan op alles gedurende de hele maand januari.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
In januari gratis thuislevering in België (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel
Omschrijving
This volume concentrates on different forms of honesty and dishonesty in management and their consequences for managers, firms and society. Honesty can be defined as the refusal to pretend that facts of reality are other than what they are, while dishonesty - including lying, stealing, cheating, distortion, concealing of important information, failing to fulfil promises, and abruptly abandoning a business relationship - presents its opposite. Dishonesty can be blatant, massive, strong and active, or subtle, minimal, weak and passive. The volume is divided into four parts. The contributions of the first part concern the nature of (dis)honesty in management. The second part addresses (dis)honesty in public sector management and finance. The third part focuses on (dis)honesty in firm management in Europe and Africa, while the last part presents evidence on (dis)honesty in management in Asia and America. The authors conclude that the understanding of (dis)honesty and (un)ethical behavior differs in different cultural, societal and organizational contexts; moreover, it is not always easy to discover it. Dishonesty may lead to unfavorable consequences for the dishonest and, quite often, also for the honest party, but, sometimes dishonesty may pay off for the dishonest party in the short term. This volume provides new theoretical, managerial and policy insights in the field of management research and it should interest scholars, managers and policy-makers, but also others studying or discussing these issues or having to decide if they should act dishonestly or not.