Bedankt voor het vertrouwen het afgelopen jaar! Om jou te bedanken bieden we GRATIS verzending aan op alles gedurende de hele maand januari.
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Bedankt voor het vertrouwen het afgelopen jaar! Om jou te bedanken bieden we GRATIS verzending aan op alles gedurende de hele maand januari.
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

(Dis)Honesty in Management

Manifestations and Consequences

Hardcover | Engels | Advanced Management | nr. 10
€ 359,45
+ 718 punten
Levering 2 à 3 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
In januari gratis thuislevering in België (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

This volume concentrates on different forms of honesty and dishonesty in management and their consequences for managers, firms and society. Honesty can be defined as the refusal to pretend that facts of reality are other than what they are, while dishonesty - including lying, stealing, cheating, distortion, concealing of important information, failing to fulfil promises, and abruptly abandoning a business relationship - presents its opposite. Dishonesty can be blatant, massive, strong and active, or subtle, minimal, weak and passive. The volume is divided into four parts. The contributions of the first part concern the nature of (dis)honesty in management. The second part addresses (dis)honesty in public sector management and finance. The third part focuses on (dis)honesty in firm management in Europe and Africa, while the last part presents evidence on (dis)honesty in management in Asia and America. The authors conclude that the understanding of (dis)honesty and (un)ethical behavior differs in different cultural, societal and organizational contexts; moreover, it is not always easy to discover it. Dishonesty may lead to unfavorable consequences for the dishonest and, quite often, also for the honest party, but, sometimes dishonesty may pay off for the dishonest party in the short term. This volume provides new theoretical, managerial and policy insights in the field of management research and it should interest scholars, managers and policy-makers, but also others studying or discussing these issues or having to decide if they should act dishonestly or not.

Specificaties

Betrokkenen

Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
392
Taal:
Engels
Reeks:
Reeksnummer:
nr. 10

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9781781906019
Verschijningsdatum:
25/06/2013
Uitvoering:
Hardcover
Formaat:
Genaaid
Afmetingen:
174 mm x 246 mm
Gewicht:
848 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 718 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
SOLDEN

30% korting

op een mooie selectie boeken en papierwaren
SOLDEN
Solden: 30% korting op boeken en papierwaren
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.