Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Nous sommes en 97 ap. J.-C. C'est depuis le temple meme de Zeus que Dion prononce son discours devant un public nombreux, rassemble a Olympie lors d'une des editions des celebres jeux. A mi-chemin entre l'hymne en prose et la diatribe, le Discours olympiquede Dion repose sur une defense philosophique. Les performances de l'esprit sont elevees au meme rang que celles du corps. Le philosophe vagabond entreprend ainsi de departager l'artiste Phidias du poete Homere, couronnant, contre toute attente, Phidias. Dans le discours intitule A Athenes, sur sa fuite, Dion revient sur ses annees d'errance, loin de Rome et de sa chere patrie. Il en propose une relecture sur le mode philosophique dans un texte dont le faciesparticulier a suscite et suscite encore la discussion.