Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Dans les tragedies de Seneque, la femme est depuis longtemps un objet d'etude. Plusieurs aspects ont ete abordes, mais, aujourd'hui, une etude des discours feminins de ce corpus theytral fait defaut. Dans ce contexte, il convient de mettre en place une methode de recherche pour repondre, notamment, aux questions suivantes: Est-il possible de degager une facon feminine ou masculine de s'exprimer sur scene? Si oui, quelles seraient les raisons d'une telle differenciation discursive et quelles en seraient les consequences sur l'action dramatique? Quelle est l'influence de l'interlocuteur sur lesdits discours? Des heroines prennent-elles la parole comme des hommes, ou inversement? Voici autant de pistes explorees dans le present ouvrage. Pour traiter ce sujet a la croisee des etudes du discours et des etudes sur la femme, nous avons recours a la logometrie. Cette recherche s'inscrit donc aussi dans une profonde reflexion methodologique, puisque de nouveaux outils sont utilises pour traiter ces questions inedites.