Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
For many centuries, the Western imagination has pictured the medieval period as a kind of odyssey: a journey that took humankind to a strange country and ended in the Renaissance with its homecoming and the restoration of its inheritance. In this stimulating and provocative book, Christopher Page, Director of the acclaimed early music vocal group Gothic Voices, explores the kinds of generalizations that we habitually make about "the Middle Ages" and which, whether we know it or not, sustain the false image of a medieval odyssey. In chapters that proceed chronologically from the thirteenth to the fifteenth century, he examines what we suppose to be the serenity of medieval reflection on such matters as the "numerical" explanation of musical beauty, and he questions the modern tendency to regard Ars antiqua motets as music for "an intellectual elite." Turning to the Ars Nova and beyond, he discusses the relation between fourteenth century innovations and contemporary science. A final chapter explores the powerful influence of Johan Huizinga's classic The Waning of the Middle Ages upon musicology. Page's lively prose is full of provocative ideas, and is enriched by an uncommonly deep experience of medieval music.