Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Disability and Information Technology examines the extent to which regulatory frameworks for information and communication technologies (ICTs) safeguard the rights of persons with disabilities as citizenship rights. The book adopts a comparative approach focused on four case studies: Canada, the European Union, the United Kingdom, and the United States. The discussion focuses on the tension between social and economic values in the regulation of ICTs and calls for a regulatory approach based on a framework of principles that reflects citizenship values such as equality and dignity. The analysis identifies common challenges encountered in the jurisdictions examined and points toward the rights-based approach advanced by the UN Convention on the Rights of Persons with Disabilities as a benchmark in protecting the rights of persons with disabilities to have equal access to information. The research draws on a wealth of resources, including legislation, cases, interviews conducted at organisations representing persons with disabilities, consultation documents and responses from organisations representing persons with disabilities.