Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Peut-on dire l'eclair de la presence? Et ne faut-il pas d'emblee reconnaitre que seule la poesie peut parvenir a exprimer la mouvance du reel, alors que cette "grammaire metaphysique" qu'est la philosophie consiste, comme l'a bien montre Nietzsche, a doubler l'evenement du devenir d'un arriere-monde peuple de substrats et d'entites imaginaires? Ne peut-on pourtant pas voir dans la philosophie, comme nous y invite Heidegger, mais d'une certaine facon aussi deja Husserl, moins la science de la presence deja accomplie d'un etre-substrat que la venue au langage d'un etre au sens verbal qui se confond avec l'avenement meme du temps et ne renvoie a aucun autre regne qu'a celui de la phenomenalite? En reprenant a Heidegger l'idee d'une "chrono-logie phenomenologique", on s'est donne pour tache de reposer ici la question de la possibilite d'une langue et d'une logique phenomenologiques qui soient accordees a la temporalite de l'etre. Alors que la philosophie, au lieu de s'installer dans le devenir, entreprend de le reconstruire anachroniquement en partant de son resultat, une telle chrono-logie exige au contraire le saut dans l'evenement de la presence. Mais, parce qu'elle se deploie au sein meme de la finitude de l'existence, cette "logique" de la temporalite ne peut qu'etre esquissee de maniere inchoative. C'est alors en faisant appel aussi bien a la philosophie du langage de Humboldt qu'a la pensee poetique de Holderlin qu'on a tente de mettre en lumiere la structure eminemment dialectique de la parole et le lien essentiel qu'elle entretient avec la mortalite.