Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

Dimensions of Evaluation in Higher Education

Report of the Ihme Study Group on Evaluationin Higher Education

John Harris, Michael Shattock, Urban Dahllof
Hardcover | Engels | Higher Education Policy
€ 48,95
+ 97 punten
Levering 1 à 2 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

During the last twenty years, evaluation in higher education has become a critical issue for academics, administrators and politicians. This is due in large part to the great expansion of higher education systems, the increasing financial constraints in the public sector and the corresponding demand for accountability, and to the general tendency towards decentralization over the past two decades.

This book addresses primary issues in evaluation in an international, a national and a long term perspective. Roeland int'Veld sets the policy frameworks within which the increased emphasis on evaluation must be considered. Michael Shattock analyses the contribution of universities to society through an historical and contemporary account of their goals and functions. Andre' Staropoli assesses the evaluation of research, something which has grown to be a political priority. Urban Dahloff reflects on the universally low priority given to the evaluation of teaching and provides a critique of the measures that are being used. He also pursues the notion that evaluation of teaching is best carried out through an interactive process-centred approach. John Harris reports a study of ways of comparing higher education in the USA with that of competitor nations.

These essays come together to demonstrate that arguments about the nature and techniques of evaluation must entail far broader considerations than those often promoted by policy makers. The specific experiences and strengths of each author have been drawn upon and matched with the corresponding topics of the chapters in the book. This book is an important addition to the rapidly growing agenda of evaluation topics.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
160
Taal:
Engels
Reeks:

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9781853025266
Verschijningsdatum:
1/07/1991
Uitvoering:
Hardcover
Formaat:
Genaaid
Afmetingen:
145 mm x 225 mm
Gewicht:
357 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 97 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.