Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

Digital Spirits in Religion and Media

Possession and Performance

Alvin Eng Hui Lim
€ 305,45
+ 610 punten
Levering 2 à 3 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

In many contemporary and popular forms of religious practice, digital technology and the spiritual are inseparable. Ranging from streaming broadcasts of spiritual possessions to screenings of mass prayer conferences in stadiums, spirits and divinities now have new forms in which they can materialise. By offering the notion of 'digital spirits', this book critically attends to the intersections of digital media and spiritual beings. It also puts forward a new performative perspective on how they interact.

Taking cues from the work of Stewart Hoover and Heidi Campbell, among others, the book begins with an outline of the current debates around religion, performance and digital media. It then moves on to examine how mediality and religion, where embodied practices are carried out alongside virtual practices, work together in contemporary Asia. These case studies focus on lived religious practices in combination with various forms of media, and so help demonstrate that digital technology in particular reveals the layered processes of spirituality in practice.

Gods and divinities have always relied on media to manifest, and this book is a fascinating exploration of how digital media has continued that tradition and taken it in new directions. As such, it will be of great interest to scholars of religious studies, digital media and performance studies.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
222
Taal:
Engels
Reeks:

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9780815393320
Verschijningsdatum:
3/09/2018
Uitvoering:
Hardcover
Formaat:
Genaaid
Afmetingen:
156 mm x 234 mm
Gewicht:
508 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 610 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.