Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

Digital Consumers

Re-Shaping the Information Profession

€ 117,45
+ 234 punten
Verwachte leverdatum onbekend
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

The information professions - librarianship, archives, publishing and, to some extent, journalism - have been rocked by the digital transition that has led to disintermediation, easy access and massive information choice. Professional skills are increasingly being performed without the necessary context, rationale and understanding. Information now forms a consumer commodity with many diverse information producers engaged in the market. It is generally the lack of recognition of this fact amongst the information professions that explains the difficulties they find themselves in.

There is a need for a new belief system that will help information professionals survive and engage in a ubiquitous information environment, where they are no longer the dominant players, nor, indeed, the suppliers of first choice. The purpose of this thought-provoking book is to provide that overarching vision, built on hard evidence rather than PowerPoint 'puff'.

The authors of the acclaimed CIBER Google Generation study, and an international, cross-sectoral team of contributors has assembled together for this purpose. Key strategic areas covered include:

the digital consumer: an introduction and philosophy

the digital information marketplace and its economics: the end of exclusivity

the e-shopper: the growth of the informed purchaser

the library in the digital age

the psychology of the digital information consumer

the information-seeking behaviour of the digital consumer: case study - the virtual scholar

the Google generation: myths and realities about young people's digital information behaviour

trends in digital information consumption and the future

where do we go from here?


Readership

: No information professional or student can afford not to read this far-reaching and important book.

Specificaties

Betrokkenen

Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
240
Taal:
Engels
Reeks:

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9781856046510
Verschijningsdatum:
23/08/2008
Uitvoering:
Hardcover
Formaat:
Genaaid
Afmetingen:
156 mm x 233 mm
Gewicht:
229 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 234 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.