Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Der Naturforscher und Physik-Nobelpreisträger Wilhelm Ostwald veröffentlichte 1922 seine Formenlehre "Die Harmonie der Formen". Bis 1928 folgten vier Mappenwerke, "Die Welt der Formen", in denen die Lehre in einer Art Programmierung ausformuliert wurde. Die 240 auf transparente Folie gedruckten Formenfolgen lassen sich frei kombinieren. Ostwalds Formenlehre beeinflusste neben dem Werkbund auch das Bauhaus und die niederländische Kunstbewegung De Stijl. Obwohl die Formenlehre etwa von Moholy-Nagy, später in der Konkreten Kunst eines Max Bill, Karl Gerstner und besonders Hans Hinterreiter begeistert aufgenommen wurde, ist sie heute anders als Wilhelm Ostwalds Farbenlehre weitgehend vergessen. Die Publikation vereint und kommentiert die Arbeiten im Spannungsfeld von Ornament und Kunst, System und Konstruktion, wissenschaftlicher und gestalterischer Formfindung.