Onze Vivlio e-readers ondervinden momenteel synchronisatieproblemen. We doen er alles aan om dit zo snel mogelijk op te lossen. Onze excuses voor het ongemak!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Onze Vivlio e-readers ondervinden momenteel synchronisatieproblemen. We doen er alles aan om dit zo snel mogelijk op te lossen. Onze excuses voor het ongemak!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

Die Verwechslungsgefahr Bei Namensmarken

Carola Onken
Paperback | Duits | Geistiges Eigentum und Wettbewerbsrecht GEuWR | nr. 52
€ 72,95
+ 145 punten
Levertermijn 1 à 4 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

English summary: When is there a likelihood of confusion within the meaning of trademark law between two signs which consist of the names of individuals? European and German courts as well as trademark offices do not have a standard answer to this question. In this work, Carola Onken presents a consistent approach to the solution of this problem. German description: In der Modebranche, aber auch in anderen Wirtschaftszweigen werden Waren und Dienstleistungen haufig nach dem (vermeintlichen) Designer oder Unternehmensgrunder benannt. Wann aber sind zwei entsprechend gebildete Marken einander derart ahnlich, dass der Inhaber der einen die Eintragung oder Benutzung der anderen untersagen kann? Diese Frage wird von den deutschen und europaischen Gerichten und Markenamtern uneinheitlich beantwortet. Carola Onken untersucht die verschiedenen Losungsansatze, wurdigt sie kritisch und vergleicht sie mit den allgemeinen fur die markenrechtliche Verwechslungsgefahr geltenden Grundsatzen. Einen Schwerpunkt bilden dabei die neuesten, durch das aThomson Life-Urteil des EuGH veranlassten Entwicklungen zur Verwechselbarkeit mehrteiliger Marken durch gedankliches Inverbindungbringen. Diese bieten eine neue Moglichkeit, die Verwechslungsgefahr bei Namensmarken zu beurteilen.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
219
Taal:
Duits
Reeks:
Reeksnummer:
nr. 52

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9783161507618
Verschijningsdatum:
31/12/2011
Uitvoering:
Paperback
Formaat:
Trade paperback (VS)
Afmetingen:
231 mm x 231 mm
Gewicht:
378 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 145 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.