Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
English summary: When is there a likelihood of confusion within the meaning of trademark law between two signs which consist of the names of individuals? European and German courts as well as trademark offices do not have a standard answer to this question. In this work, Carola Onken presents a consistent approach to the solution of this problem. German description: In der Modebranche, aber auch in anderen Wirtschaftszweigen werden Waren und Dienstleistungen haufig nach dem (vermeintlichen) Designer oder Unternehmensgrunder benannt. Wann aber sind zwei entsprechend gebildete Marken einander derart ahnlich, dass der Inhaber der einen die Eintragung oder Benutzung der anderen untersagen kann? Diese Frage wird von den deutschen und europaischen Gerichten und Markenamtern uneinheitlich beantwortet. Carola Onken untersucht die verschiedenen Losungsansatze, wurdigt sie kritisch und vergleicht sie mit den allgemeinen fur die markenrechtliche Verwechslungsgefahr geltenden Grundsatzen. Einen Schwerpunkt bilden dabei die neuesten, durch das aThomson Life-Urteil des EuGH veranlassten Entwicklungen zur Verwechselbarkeit mehrteiliger Marken durch gedankliches Inverbindungbringen. Diese bieten eine neue Moglichkeit, die Verwechslungsgefahr bei Namensmarken zu beurteilen.