Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Paul Cézanne, Auguste Renoir, Claude Monet und viele weitere - der Schweizer Industrielle Emil Bührle (1890-1956) baute zwischen 1936 und 1956 eine eindrückliche Sammlung rund um den französischen Impressionismus auf. Als Inhaber der größten Waffenfabrik des Landes war er eng mit den historischen Ereignissen der Zeit vom Zweiten Weltkrieg bis zum Kalten Krieg verbunden.Zunächst erwarb Emil Bührle Arbeiten fast ausschließlich in der Schweiz, ab 1951 folgte eine intensive zweite Phase, die stark von Bührles geschäftlichem Engagement in den USA geprägt war. Der Band beleuchtet die wechselvolle Geschichte der im Gesamten 633 Werke umfassenden Sammlung und untersucht ihre Bedeutung in Bezug auf Kunstsammlungen der Moderne in Deutschland, der Schweiz und den USA. Ergänzt wird die Schau durch Beiträge verschiedener Autoren, die - von alten Meistern bis zu Picasso - 70 Meisterwerke der Sammlung vorstellen.Künstler*innen: Bonnard, PierreBoucher, FrançoisBoudin, EugèneBraque, GeorgesCanal (Il Canaletto), AntonioCassatt, MaryCézanne, PaulChagall, MarcChassériau, ThéodoreCorot, CamilleCourbet, GustaveCuyp, AelbertDaumier, HonoréDegas, EdgarDelacroix, EugèneDerain, AndréDufy, RaoulFantin-Latour, HenriFlinck, GovaertGauguin, PaulGéricault, ThéodoreGogh, Vincent vanGoya y Lucientes (Atelier), Francisco José deGoyen, Jan vanGreuze, Jean-BaptisteGris, JuanGuardi, FrancescoHals, FransHobbema, MeindertIngres, Jean-Auguste-DominiqueKalf, WillemKokoschka, OskarKoninck, PhilipsManet, EdouardMarquet, AlbertMatisse, HenriModigliani, AmedeoMonet, ClaudeMorisot, BertheOchtervelt, JacobPicasso, PabloPissarro, CamillePuvis de Chavannes, PierreRedon, OdilonRenoir, AugusteRouault, GeorgesRubens, Peter PaulRuysdael, Salomon vanSaenredam, Pieter JanszSeurat, GeorgesSignac, PaulSisley, AlfredSoutine, ChaïmSteen, JanStrozzi, BernardoTeniers II, DavidTerborch, GeraertTheotokópoulos, Jorge ManuelTiepolo, GiambattistaTintoretto, (und Werkstatt)Toulouse-Lautrec, Henri deUtrillo, MauriceVincent, François-AndréVlaminck, Maurice deVuillard, EdouardWitte, Emanuel de