Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Jesus' well-known parable of the Prodigal Son as told in the Lukan gospel (Luke 15, 11 ff. ) is anything but an allegory. It provides an approach to a 'true-life story' with numerous allusions to life in the oriental surroundings of the writer which, however, were employed by him to serve a religious understanding he considered essential. The disclosing of these allusions to life and their . importance for revealing the concern of Jesus has been the most prominent aim of this lecture. The background of the story is a legal custom which was known and practised in Palestine at the time of Jesus but was abandoned during the first third of the 2nd century, at the latest, or possibly already in connection with the unsuccessful revolt of the Jews against the Romans in the years 60-70 A. D. This is the so-called e atah or e lfah, i. e. 'cutting-off' or 'separation'. This custom consisted of the following: a person - according to Jewish Law always a legally capable man - who had gotten himself into incurable conflict with the interests of his tribe was 'cut-off' in public, with the consequence that the formerly existing personal and material relation-ships were terminated and a radical personal isolation took its place leading to a very noticeable change in the status of the person concerned. Everything we know of this legal custom fits the framework of the story of the Prodigal Son.