Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Nicola Pisano markiert den Übergang von der mittelalterlichen zur vollkommenenRenaissanceskulptur. Seinen vielfigurigen Werken sieht man das engagierteAntikenstudium des Künstlers an, der über seine Zeitgenossen weithinausragte. Vasari kennt Nicola auch als Architekten, doch sind die von ihmbeschriebenen Werke fast ausnahmslos zerstört. Sein Sohn Giovanni Pisanoarbeitete laut Vasari vor allem mit ihm zusammen, so beispielsweise an derberühmten Fontana Maggiore in Perugia.Arnolfo di Cambio lernte ebenfalls bei Nicola Pisano und wirkte zunächstan der Sieneser Domkanzel mit, ehe er zu einem vielbeschäftigten Künstler impäpstlichen Rom wurde. Vasari vermutete fälschlicherweise, dass sein Vater eindeutscher Bildhauer gewesen sei. Andrea Pisano war zunächst Goldschmied.Als Bildhauer eiferte er dem Stil Giottos nach und folgte diesem großen Vorbildspäter auch ins Amt des Dombaumeisters von Florenz.Agostino da Siena und Agnolo da Siena haben sich um die Heimatstadt desAretiners Vasari verdient gemacht. Ihr Hauptwerk, das Grabmal des Guido Tarlatiim dortigen Dom, besteht aus sechzehn Reliefs mit Szenen aus dem Lebendes angesehenen Bischofs und Stadtherren.