Onze Vivlio e-readers ondervinden momenteel synchronisatieproblemen. We doen er alles aan om dit zo snel mogelijk op te lossen. Onze excuses voor het ongemak!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Onze Vivlio e-readers ondervinden momenteel synchronisatieproblemen. We doen er alles aan om dit zo snel mogelijk op te lossen. Onze excuses voor het ongemak!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

Die Gattungsmassige Verwendung Von Marken

Holger Essig
Paperback | Duits | Geistiges Eigentum und Wettbewerbsrecht GEuWR | nr. 47
€ 77,95
+ 155 punten
Levertermijn 1 à 4 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

English summary: Kleenex or Walkman: Successful brands are often used in everyday language as a generic name for products of different manufacturers. The author studies the problems caused by the generic use of a brand name for the trademark owner and develops legal and economic solutions for defending the trademark. German description: Erfolgreiche Marken werden im allgemeinen Sprachgebrauch haufig als Bezeichnung einer ganzen Warengattung von Marken unterschiedlicher Hersteller gebraucht. Dies kann gravierende Auswirkungen haben: Die Marke wird gemeinfrei. Holger Essig untersucht die rechtlichen Folgen der Entwicklung einer Marke zur Gattungsbezeichnung sowie die rechtlichen und wirtschaftlichen Verteidigungsmoglichkeiten des Markeninhabers gegen die gattungsmassige Verwendung seiner Marke. Der Autor analysiert die gattungsmassige Verwendung auch in sprachwissenschaftlicher und okonomischer Hinsicht und macht die gewonnenen Erkenntnisse fur die juristische Argumentation fruchtbar. Kritisch setzt er sich mit der Uberbewertung der Schutzinteressen des Markenrechtsinhabers zulasten der Wettbewerbsfreiheit und der Markttransparenz durch Rechtsprechung und Literatur auseinander und pladiert fur die Eigenverantwortung des Markeninhabers zur Nutzung der aufgezeigten Verteidigungsstrategien gegen die gattungsmassige Verwendung seiner Marke.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
349
Taal:
Duits
Reeks:
Reeksnummer:
nr. 47

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9783161505591
Verschijningsdatum:
31/12/2010
Uitvoering:
Paperback
Formaat:
Trade paperback (VS)
Afmetingen:
157 mm x 232 mm
Gewicht:
548 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 155 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.