Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Touring through Europe since the 2014 premiere of its first part »The Civil Wars«, Milo Rau's »Europe Trilogy« takes up an exceptional position within its polymorphic and often scandal-embraced work: with radical simplicity, 13 actors and actresses from 11 different European countries narrate stories from their own lives and works - among which Manfred Zapatka, Johan Leysen and Maia Morgenstern. Throughout three parts and six hours of pure narrative thus emerges the »political psychoanalysis« (La Libération) of a frequently torn continent, but also a deep meditation about theatre itself. While »The Civil Wars« holds at its core the ideological homelessness in Western Europe from the end of WWII to postmodern jihadism, and while »The Dark Ages« focuses on the wars and evictions in Ex-Yugoslavia, Russia and Germany, in »Empire« actors from Greece, Syria and Rumania narrate about artistic and real tragedy, about torture, escape, grief, death and rebirth. »A work of infinite truth«, as the Time Out Spain magazine wrote, placing »The Civil Wars« at the top of its 2015 Best-list. Alongside the scripts of the »Europe Trilogy«, the volume is enriched by talks that illustrate the background of this polyphonic portrait of Europe, in which »the universal sinks into timelessness« (Spiegel Online).