• Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  1. Boeken
  2. Non-fictie
  3. Kunst & Cultuur
  4. Kunstgeschiedenis
  5. Dian Hanson's: The History of Men's Magazines. Vol. 1: From 1900 to Post-WWII

Dian Hanson's: The History of Men's Magazines. Vol. 1: From 1900 to Post-WWII

Dian Hanson
Hardcover | Frans, Duits, Engels | Dian Hanson's The history of men's magazines | nr. 1
€ 49,45
+ 98 punten
Levering 1 à 4 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

The first commercial camera was introduced in 1839. By 1865 technology enabled ordinary men to create photographic negatives, and they immediately began taking and distributing photos of naked women. The French led the way, and it was the French who produced the first nude magazines in 1880, as souvenirs for patrons of Parisian music halls. Newsstand magazines followed, and the elegant La Vie Parisienne (Paris Life), full of sexy fiction and illustrations, debuted in 1914. It might all have stayed in Paris if not for WWI, when German and American troops carried the magazines home. American Wilford Fawcett launched Capt. Billy's Whiz Bang (named after a WWI bomb) in 1919, helping launch the first sexual revolution of the 1920s, leading to SEX magazine from birth control pioneer Margaret Sanger.

Decadent Weimar Berlin produced cabaret, fetish and free love magazines, countered by nudist titles pushing fascist politics, culminating in the 1933 Berlin book burning.

The 1930s economic depression boosted demand for cheap escape, and men's magazines delivered. There were film magazines of sexy starlets; "model study" art magazines; hardcore comics called Tijuana Bibles; "spicy" fiction digests with sexy painted covers; and detective titles of bad dames. When another world war erupted it required pinup magazines for fighting men, and after the war new men's magazines rose from the ashes.

Volume 1 of this series features over 700 covers and photos from France, Germany, the U.S., England, Turkey, Austria, Spain, Argentina and more, plus informative text.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
460
Taal:
Frans, Duits, Engels
Reeks:
Reeksnummer:
nr. 1

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9783836592154
Verschijningsdatum:
6/03/2023
Uitvoering:
Hardcover
Formaat:
Genaaid
Afmetingen:
282 mm x 221 mm
Gewicht:
2086 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 98 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-bookactie april
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.