Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
In the fourteenth century a controversy arose in the Eastern empire between the Eastern Orthodox Theologian Gregory Palamas and a philosopher and monk from Calabria in southern Italy by the name of Barlaam. Barlaam was working on the problem of union between the Roman and Byzantine churches in the 1330s and actually acted as the representative of the Orthodox church. In his discussions, in which he repudiated the use of filioque (the addition to the Creed of the Holy Spirit proceeding from the Father and the Son), he argued for the unknowable and unapproachable nature of God. Gregory did not take kindly to what he perceived to be agnostic tendencies in Barlaam's thought, and he wrote a treatise about the procession of the Holy Spirit. However, it was particularly Barlaam's later attack on the hesychasts, a certain group of Orthodox monks, that led to a bitter debate between Gregory and Barlaam. Several basic issues were involved, centering on man's knowledge of God. The ideas that were defined in the debate by Palamas became crucial for the future of Eastern Orthodox thought.