Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Das Thema kirchliche Bildungsverantwortung gewinnt in den letzten Jahren innerhalb des deutschen Protestantismus an Bedeutung. Ein wichtiger Teil der Debatte bezieht sich auf die Forderung nach einem "diakonisch-sozialen Lernen" in der Schule, dem im Zeichen wachsender gesellschaftlicher Entsolidarisierung aus evangelischer Perspektive ein hoher Stellenwert eingeräumt wird. Das christliche Menschenbild zielt nicht allein auf die soziale Dimension solchen Lernens, sondern auf die Verbindung mit diakonischen Elementen, ohne die christlich geprägtes soziales Hilfehandeln kein eigenständiges Profil gewinnen kann. In der Kooperation von evangelischen Schulen und diakonischen Einrichtungen entwickeln sich Lernorte für die Aneignung und Erprobung einer so verstandenen "Kultur des Helfens". Dieser Band gibt die im Rahmen der 2004 in Halle/S. gehaltenen "Schadeberg-Vorlesungen" zum Thema "Diakonie und Schule" wieder, ergänzt durch weitere Beiträge zum Stand der Diskussion. Sie wenden sich an alle, denen soziales Lernen in christlicher Verantwortung ein Anliegen ist.