Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
SINCE THE EARLY DAYS OF MICROBIOLOGY IT HAS BEEN KNOWN THAT, during their life cycles, microorganisms exhibit developmental changes in common with other organisms. In the last decade interest in this aspect of microbiology has developed greatly, and research findings have provided an understanding of the genetic, molecular and biochemical bases of development. An important stimulus in this research has been the realis- ation that microbial development, in its various forms, provides interest- ing model systems that have relevance to a much wider understanding of the developmental processes in higher eukaryotes. Many undergraduate and other courses in microbiology reflect these developments. Up to now, the only source material for these courses has been symposia publications, or books of a more specialised nature and at an advanced level. The aim in writing this book, which is based on a series of undergraduate lectures given at the University of Nottingham, was to bring together the relevant aspects of the biology of microorganisms, in particular the bacteria and fungi. The algae and protozoa have been excluded, partly because of the limits of space and partly because they are very different from the bacteria and fungi in most aspects of their biology.