Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
"Child development" has always been a traditional component of well- child care and a particular area of interest for pediatricians, child neu- rologists, and psychologists. However, it was not until the early 1960s that children with developmental disabilities (i. e., chronic handicapping disorders) became a major focus of public and professional attention. During this period, children with "special needs" were dramatically catapulted into the limelight and "exceptional" became the buzzword of the day. Public and professional awareness of these issues reached new peaks and recognition of the potential psychosocial impairments of chil- dren with developmental disabilities created national anxiety. A variety of factors contributed to an unprecedented societal advocacy for chil- dren with developmental problems: (1) a national concern generated by President Kennedy'S particular interest in mental retardation; (2) in- creased activity and visibility of parent advocacy/lobbying groups (e. g., the Association for Children with Learning Disabilities); (3) the enact- ment of federal legislation designed to protect the rights of the handi- capped (e. g., PL94-142); and (4) the popularization of developmental- behavioral disabilities by the various communications media. Cumulatively these events precipitated a redefinition of the real mean- ing of "comprehensive health care for children," resulting in an empha- sis on the child's neurodevelopmental, educational, psychological, and social needs. For the pediatrician, a myriad of new management respon- sibilities were mandated, in addition to the traditional health care con- cerns.