Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Newport Bay (Orange County, California) is listed by the California State Water Resources Control Board (SWRCB) as a water quality limited receiving water body because of sporadic exceedances of the fecal coliform water quality objectives for body contact recreation. Consistent with federal and state requirements, a Total Maximum Daily Load (TMDL) is being implemented in the watershed. The fecal coliform TMDL in Newport Bay is a phased approach for understanding and controlling the microbiological water quality in the to ensure the reasonable protection of the Bay's beneficial uses. An important initial step within that TMDL was to assess the impairment of the body contact recreation beneficial use (REC-1) of Newport Bay receiving waters through characterizing the risk of illness associated with REC-1 exposure. A health risk assessment investigation was developed to characterize that risk. The health risk assessment investigation involved the integration of a population based model of disease transmission, a water quality modeling component necessary for estimating pathogen dose as part of the exposure assessment, and site-specific population use and receiving water data collection. The Water Environment Research Foundation funded the water quality modeling component of the health risk assessment investigation, which is the focus of this report. Also provided within this report is an overview of the health risk assessment methodology, a summary of the major findings from the risk assessment investigation, and a discussion of how the health risk methodology may be applied to other watersheds where impairment of the REC-1 beneficial use is in question. The major findings of the health risk assessment investigation indicated that (1) the risk of illness from REC-1 use in Newport Bay, estimated using two separate methods was generally below levels considered tolerable by US EPA, and (2) the reduction of controllable sources of pollution would not appreciably reduce the existing risk. Based on the collection of site-specific exposure data and the health risk characterization, it was determined that evaluating the impairment of the REC-1 beneficial use requires a more rigorous and comprehensive health based approach than that prescribed by the current regulations for recreational waters.