Bedankt voor het vertrouwen het afgelopen jaar! Om jou te bedanken bieden we GRATIS verzending aan op alles gedurende de hele maand januari.
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Bedankt voor het vertrouwen het afgelopen jaar! Om jou te bedanken bieden we GRATIS verzending aan op alles gedurende de hele maand januari.
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

Developing collective intelligence

Methods and tools to facilitate collaborative workshops

Philippe Labat
Paperback | Engels
€ 32,95
+ 65 punten
Levering 2 à 3 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
In januari gratis thuislevering in België (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

How to use group dynamics to make the right decisions? Organizations evolve in a context of change, uncertainty, and complexity. Employees need to understand what is at stake and to participate in decisions. However, if managers and leaders need to mobilize collective intelligence to succeed, they have little or no training in working in large groups. Collaborative design is a development process involving stakeholders. Workshops, led by facilitators from within the company or from external firms, take place during seminars lasting one or more days. In a complex situation such as a merger, the reframing of a project, a business choice, the launch of a product, the development of an organization, or the implementation of a strategy, they bring together from fifteen to more than one hundred and fifty participants around an objective: to analyze the situation, to find out how to deal with and solve a problem, to produce shared representations or decisions, and to commit to action. This book is based on the author's proven practices. It will help executives and managers co-design and co-facilitate these workshops so that they produce tangible results. Very concrete, it is illustrated with various cases such as a large aeronautical company, a research laboratory, an industrial SME, a professional group, a cooperative, or a school. After an introduction on collaborative design, it is organized into four parts: 1. Understanding, imagining, and giving meaning 2. Planning, projecting, and giving substance 3. Expanding, improvising, and giving rhythm 4. Planting, growing, and sustaining life Each of the twenty-seven practical sections can be approached independently thanks to a common plan: issues, keys, and examples. The book is prefaced by Gabrielle Rolland, consultant in change management, speaker and writer on leadership and collective intelligence, and author of "Seniors, votre avenir a un futur" (Laffont, 2009).

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
288
Taal:
Engels

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9781716475948
Verschijningsdatum:
4/04/2021
Uitvoering:
Paperback
Formaat:
Trade paperback (VS)
Afmetingen:
148 mm x 210 mm
Gewicht:
344 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 65 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
SOLDEN

30% korting

op een mooie selectie boeken en papierwaren
SOLDEN
Solden: 30% korting op boeken en papierwaren
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.