Bedankt voor het vertrouwen het afgelopen jaar! Om jou te bedanken bieden we GRATIS verzending aan op alles gedurende de hele maand januari.
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Bedankt voor het vertrouwen het afgelopen jaar! Om jou te bedanken bieden we GRATIS verzending aan op alles gedurende de hele maand januari.
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

Developing a Successful Subsidiary Strategy

A Step-by-Step Toolkit for Managers

Paul Lyons
Paperback | Engels
€ 48,95
+ 97 punten
Uitvoering
Levering 1 à 2 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
In januari gratis thuislevering in België (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

Most books on business strategy approach the subject from a corporate perspective, covering topics such as the vision for the business, the marketplace, competition and differentiation. However, the reality is that most managers work in sub-units or subsidiaries of the business and they are not involved in corporate strategy formulation. Their strategic concerns are with the positioning and future trajectory of their own units within the complex internal ecosystem in which they exist. If these units are to survive and grow, the middle managers responsible for them must plan their future, maximise their value-add and compete for resources within the internal market of their corporations. Such internal markets are becoming increasingly volatile due to general economic conditions but also given the questioning of globalisation and increasing corporate concerns about the frailties of international supply chains as brought into sharp focus by the COVID-19 crisis and the war in Ukraine.

This book provides practical perspectives for these business unit managers and a step-by-step toolkit that can be used by management teams to develop a successful subsidiary strategy that acknowledges these challenges while maximising their contribution to corporate objectives. It is based on the author's 30 years of experience as an executive in a complex multinational (IBM) organisation, supplemented by academic study at Master's and PhD levels. The material covered has been verified through workshops over a 3-year period with the senior leadership teams of over 30 multinational subsidiaries operating from Ireland.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
220
Taal:
Engels

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9781032544038
Verschijningsdatum:
18/09/2023
Uitvoering:
Paperback
Formaat:
Trade paperback (VS)
Afmetingen:
178 mm x 254 mm
Gewicht:
426 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 97 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
SOLDEN

30% korting

op een mooie selectie boeken en papierwaren
SOLDEN
Solden: 30% korting op boeken en papierwaren
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.