Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Loin d’être un phénomène marginal, la désobéissance civile, promue par Henry David Thoreau au XIXe siècle, fait pleinement partie des luttes sociales du XXIe siècle. Elle est aujourd’hui invoquée par les activistes du climat sur un mode un peu paradoxal : il ne s’agit pas d’obtenir l’abrogation de lois injustes ou indignes en refusant de les appliquer, mais de forcer les gouvernements à respecter les engagements auxquels ils ont eux-mêmes souscrit pour tenir compte de l’urgence climatique et lutter contre la destruction de la planète. Avec ce court texte d’intervention, Sandra Laugier et Albert Ogien analysent les ressorts de la désobéissance climatique, en montrant qu’elle exprime le droit et la capacité des citoyens ordinaires à s’occuper des questions qui les concernent directement. Ils rappellent les vertus morales et démocratiques de cette résistance civile et interrogent la criminalisation d’une protestation qui fait du souci des autres, de la Terre et de la vie le coeur de l’activité politique.