• Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

Designing Service Machines

Translating Principles of System Science to Service Design

Ram Babu Roy, Paul Lillrank, Sreekanth V K, Paulus Torkki
Paperback | Engels | Translational Systems Sciences | nr. 15
€ 83,95
+ 167 punten
Uitvoering
Levering 2 à 3 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

This book presents a general conceptual framework to translate principles of system science and engineering to service design. Services are co-created immaterial, heterogeneous, and perishable state changes. A service system includes the intended benefit to the customer and the structure and processes that accomplish this benefit. The primary focus is on the part of the service system that can reproduce such processes, called here a Service Machine, and methodological guidelines on how to analyze and design them. While the benefit and the process are designed based on the domain knowledge of each respective field, service production systems have common properties. The Service Machine is a metaphor that elicits the fundamental characteristics of service systems that do something efficiently, quickly, or repeatedly for a defined end. A machine is an artifact designed for a purpose, has several parts, such as inputs, energy flows, processors, connectors, and motors assembled as per design specifications. In case of service machine, the components are various contracts assembled on contractual frames. The book discusses Emergency Medical Services (EMS) and Emergency Departments (ED) as cases. They illustrate that service machines need to be structured to adapt to the constraints of the served market acknowledging the fact that services are co-created through the integration of producers' and customers' resources. This book is highly recommended for those who are interested in understanding the fundamental concepts of designing service machines.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
82
Taal:
Engels
Reeks:
Reeksnummer:
nr. 15

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9789811345326
Verschijningsdatum:
19/01/2019
Uitvoering:
Paperback
Formaat:
Trade paperback (VS)
Afmetingen:
156 mm x 234 mm
Gewicht:
149 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 167 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
AANGERADEN

Alles voor een vliegende start

op school en op kantoor
AANGERADEN
Tips voor een vliegende start
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.