Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

Designing and Conducting Business Surveys

Ger Snijkers, Gustav Haraldsen, Jacqui Jones, Diane Willimack
Paperback | Engels | Survey Methodology | nr. 568
€ 136,95
+ 273 punten
Levering 2 à 3 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

Designing and Conducting Business Surveys provides a coherent overview of the business survey process, from start to finish. It uniquely integrates an understanding of how businesses operate, a total survey error approach to data quality that focuses specifically on business surveys, and sound project management principles. The book brings together what is currently known about planning, designing, and conducting business surveys, with producing and disseminating statistics or other research results from the collected data. This knowledge draws upon a variety of disciplines such as survey methodology, organizational sciences, sociology, psychology, and statistical methods. The contents of the book formulate a comprehensive guide to scholarly material previously dispersed among books, journal articles, and conference papers.

This book provides guidelines that will help the reader make educated trade-off decisions that minimize survey errors, costs, and response burden, while being attentive to survey data quality. Major topics include:

- Determining the survey content, considering user needs, the business context, and total survey quality

- Planning the survey as a project

- Sampling frames, procedures, and methods

- Questionnaire design and testing for self-administered paper, web, and mixed-mode surveys

- Survey communication design to obtain responses and facilitate the business response process

- Conducting and managing the survey using paradata and project management tools

- Data processing, including capture, editing, and imputation, and dissemination of statistical outputs

Designing and Conducting Business Surveys is an indispensable resource for anyone involved in designing and/or conducting business or organizational surveys at statistical institutes, central banks, survey organizations, etc.; producing statistics or other research results from business surveys at universities, research organizations, etc.; or using data produced from business surveys. The book also lays a foundation for new areas of research in business surveys.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
640
Taal:
Engels
Reeks:
Reeksnummer:
nr. 568

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9780470903049
Verschijningsdatum:
5/08/2013
Uitvoering:
Paperback
Formaat:
Trade paperback (VS)
Afmetingen:
155 mm x 235 mm
Gewicht:
852 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 273 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.