Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
English Summary: Euripides is not only known as the most tragic of all poets (Aristotle), but also as the destroyer of tragedy (Nietzsche). How is such an enormous change possible, almost a reversal regarding the perception of Euripides? The present work tries, on the one hand, to comprehend the most important steps of the valuation of Euripides historically (Aristophanes, ancient scholia, Second Sophistry, Church Fathers, Byzantine Middle Ages, renaissance poetics, humanism, Enlightenment, German Idealism, fin de siecle, 20th century). On the other hand, it examines why the view on Euripides is reoriented in certain periods (especially during Renaissance and at the end of the 18th and 19th century). German Description: Euripides gilt bald als der tragischste aller Dichter (Aristoteles), bald als der Zerstorer der Tragodie (Nietzsche). Wie konnte es zu einem so grossen Umschwung, geradezu zu einer Umkehrung in der Einschatzung des Euripides kommen? Dieser Band versucht zum einen, die wichtigsten Etappen der Euripidesbewertung (Aristophanes, antike Scholien, Zweite Sophistik, Kirchenvater, byzantinisches Mittelalter, Renaissancepoetiken, Humanismus, Aufklarung, Deutscher Idealismus, Fin de siecle, 20. Jahrhundert) historisch nachzuvollziehen. Zum anderen sollen die Grunde ermittelt werden, warum das Euripidesbild in ganz bestimmten Phasen wichtige Neuausrichtungen erfahrt (insbesondere in der Renaissance, am Ende des 18. und des 19. Jahrhunderts).