Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Mit dem weltweiten Siegeszug des Tonfilms in den späten 1920er Jahren endete die Epoche des Stummfilms. Doch während Charlie Chaplin u. a. mit "Modern Times" (1936) zunächst der Einzige schien, welcher diese "antiquierte" Kunstform (in abgewandelter Form) am Leben erhielt, folgten insbesondere ab Ende der 1990er Jahre vereinzelt Filmemacher seinem Vorbild. Die vorliegende Arbeit versucht sich an einer Klassifikation dieser Stilfamilie (im Sinne André Bazins) des "modernen Stummfilms" und grenzt ebenjene vom "klassischen Stummfilm" ab. Dabei soll von formalästhetischen Analysen zu einigen Vertretern des modernen Stummfilms ausgegangen werden: "Silent Movie" (1976), "Juha" (1999), "The Call of Cthulhu" (2005), "Der die Tollkirsche ausgräbt" (2006) sowie "La Antena" (2007).