Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Der zweite Teil der dreiteiligen Darstellung "Der Islam" befasst sich mit der Entfaltung der islamischen Glaubenswelt, vor allem mit der Entwicklung einer differenzierten Theologie. In einer kritischen Aufarbeitung auch der als "haretisch" eingestuften Lehrmeinungen entwirft Watt - weitgehend an dominierenden Einzelgestalten orientiert - ein faszinierendes Bild der politischen Entwicklungen und theologischen Konsequenzen. Besondere Aufmerksamkeit gilt dem Zusammenwirken von dynastischen Anspruchen und theologischen Voraussetzungen und Grundsatzen, die zu einer Ausgliederung der Schia und zum spezifischen Selbstverstandnis der Sunna gefuhrt hat. Marmura erschliesst die ersten vier Jahrhunderte islamischer Philosophie, jenen Abschnitt also, den man als die "formative Periode" bezeichnet hat.