Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Bedankt voor het vertrouwen het afgelopen jaar! Om jou te bedanken bieden we GRATIS verzending aan op alles gedurende de hele maand januari.
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Bedankt voor het vertrouwen het afgelopen jaar! Om jou te bedanken bieden we GRATIS verzending aan op alles gedurende de hele maand januari.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
In januari gratis thuislevering in België (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel
Omschrijving
Die Arbeit gliedert sich in drei Teile. Der erste Abschnitt befasst sich mit fachdidaktischer Forschung zum Feldbegriff, Schülervorstellungen und deren Wurzeln. Friedrich Herrmann (Karlsruher Physikkurs) spricht in diesem Zusammenhang von einer Altlast. Diese versucht er dadurch zu beseitigen, indem er das Feld als eigenständiges physikalisches System in den Unterricht einführt. Dem gegenüber steht die schulphysikalische Lehrmeinung, die jegliche Versuche, sich über Feldlinienbilder hinausgehende Vorstellungen vom elektrischen Feld zu machen, als gescheitert ansieht (Gerthsen-Physik). Im letzten Teil des ersten Kapitels werden Konsequenzen für den Unterricht vorgeschlagen. Diese fließen in das zweite Kapitel ein, das die Planung von Unterrichtssequenzen zum Thema hat. Es wird versucht, das elektrische Feld mit konstruktivistischen Methoden in den Unterricht einzuführen. Grundlage ist das Grundbildungskonzept bzw. der Planungs- und Analyseraster. Der dritte Teil präsentiert Ergebnisse eigener Forschung. Befragt wurden Schüler eines niederösterreichischen Gymnasiums. Ziel der Untersuchung war es, Schülervorstellungen zu erheben und diese mit der Literatur zu vergleichen.