Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Die Monographie zeichnet ausgehend von der Editio princeps des Christus patiens Gregors von Nazianz sowohl die wissenschaftliche Rezeptionsgeschichte der Cento-Tragödie im Rahmen ihrer Textausgaben und Übersetzungen als auch ihre umfassende literarische Rezeption bis ins 18. Jahrhundert nach. Der Darstellung der Rezeptionsgeschichte vorangestellt sind eine ausführliche Untersuchung der dramatischen Struktur der Tragödie sowie eine neuerliche Auseinandersetzung mit der Cento-Schreibweise und der Frage nach ihrer Autorschaft und Datierung. Bei der Darstellung der Rezeptionsgeschichte des Werkes wird ein Schwerpunkt auf die frühen Druckausgaben des Textes gelegt. Im Rahmen der Auseinandersetzung mit der literarischen Rezeption der Tragödie werden anknüpfend an die Einflussnahme des Christus patiens auf das italienische Renaissancedrama sowohl die gleichnamige Tragödie des Hugo Grotius als auch das Redeoratorium Der Leidende Christus des Johann Klaj in den Blick genommen.