Bedankt voor het vertrouwen het afgelopen jaar! Om jou te bedanken bieden we GRATIS verzending (in België) aan op alles gedurende de hele maand januari.
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Bedankt voor het vertrouwen het afgelopen jaar! Om jou te bedanken bieden we GRATIS verzending (in België) aan op alles gedurende de hele maand januari.
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  1. Boeken
  2. Non-fictie
  3. Kunst & Cultuur
  4. Kunstgeschiedenis
  5. Depicting Orthodoxy in the Russian Middle Ages

Depicting Orthodoxy in the Russian Middle Ages

The Novgorod Icon of Sophia, the Divine Wisdom

Ágnes Kriza
Hardcover | Engels | Oxford Studies in Byzantium
€ 217,95
+ 435 punten
Levering 2 à 3 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
In januari gratis thuislevering in België (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

The image of Divine Wisdom, traditionally associated with the Sophia Cathedral in Novgorod, is an innovation of the fifteenth century. The icon represents the winged, royal, red-faced Sophia flanked by the Mother of God and John the Baptist. Although the image has a contemporaneous commentary, and although it exercised a profound influence on Russian cultural history, its meaning, together with the dating and localisation of the first appearance of the iconography, has remained an art-historical conundrum. By exploring the message, roots, function, and historical context of the creation of the first, most emblematic and enigmatic Russian allegorical iconography, Depicting Orthodoxy in the Russian Middle Ages deciphers the meaning of this icon. In contrast to previous interpretations, Kriza argues that the winged Sophia is the personification of the Orthodox Church. The Novgorod Wisdom icon represents the Church of Hagia Sophia, that is, Orthodoxy, as it was perceived in fifteenth-century Rus. Depicting Orthodoxy asserts that the icon, together with its commentary, was a visual-textual response to the Union of Florence between the Catholic and Orthodox Churches, signed in 1439 but rejected by the Russians in 1441. This interpretation is based on detailed interdisciplinary research, drawing on philology, art history, theology, and history. Kriza's study challenges some key assumptions concerning the relevance of Church Schism of 1054, the polemics between the Greeks and the Latins about the bread of Eucharist, and the role of the Union of Florence in the history of Russian art. In particular, by studying both well- and lesser-known works of art alongside overlooked textual evidence, this volume investigates how the Christian Church and its true faith were defined and visualized in Rus and Byzantium throughout the centuries.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
386
Taal:
Engels
Reeks:

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9780198854302
Verschijningsdatum:
31/10/2022
Uitvoering:
Hardcover
Formaat:
Genaaid
Afmetingen:
164 mm x 241 mm
Gewicht:
793 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 435 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
SOLDEN

30% korting

op een mooie selectie boeken en papierwaren
SOLDEN
Solden: 30% korting op boeken en papierwaren
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.