Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Barrington Moore bequeathed comparativists a problem: how to reconcile his causal claim of "no bourgeoisie, no democracy" with his normative "dream of a free and rational society." In this book, Mark I. Lichbach harmonizes causal methodology and normative democratic theory, illustrating their interrelationship. Using a dialogue among four specific texts, Lichbach advances five constructive themes. First, comparativists should study the causal agency of individuals, groups, and democracies. Second, the three types of collective agency should be paired with an exploration of three corresponding moral dilemmas: ought-is, freedom-power, and democracy-causality. Third, at the center of inquiry, comparativists should place big-P Paradigms and big-M Methodology. Fourth, as they play with research schools, creatively combining prescriptive and descriptive approaches to democratization, they should encourage a mixed-theory and mixed-method field. Finally, comparativists should study pragmatic questions about political power and democratic performance: In building a democratic state, which democracy, under which conditions, is best, and how might it be achieved?